公交迷网 - 巴士之家

 找回密码
 注册

QQ登录

只需一步,快速开始

搜索
查看: 6089|回复: 18
打印 上一主题 下一主题

线条图一贴VL.1有更新(Tabor tramwajowy ZKM Gdańsk Sp. z o.o.)[转]

[复制链接]
跳转到指定楼层
1
发表于 2011-11-22 09:17 | 只看该作者 回帖奖励 |正序浏览 |阅读模式
本帖最后由 wangyi1853 于 2011-11-23 21:16 编辑

Konstal in Polska Gdańsk

Konstal 105N
ierwszy wagon typu 105N wyjechał z chorzowskiego Konstalu w 1973 roku. Wagony o numerach fabrycznych 1 i 2 trafiły do Warszawy, kolejne 21 do Katowic, następnie po 7 egzemplarzy do Poznania i Krakowa oraz 5 do Wrocławia.

Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Gdańsku weszło w posiadanie pierwszych 5 wagonów w lutym 1975 roku. Wozy o numerach fabrycznych od 43 do 47 otrzymały numery taborowe, odpowiednio, od 06201 do 06205. Ze względu na problemy z jazdą ukrotnioną, na początku wagony kursowały wyłącznie solo. Z pierwszej serii, która trafiła do Gdańska istnieje już tylko jeden egzemplarz. Nadal służy pasażerom dawny 06204, dzisiaj 1204 jako drugi w składzie z 1215. Na kolejną dostawę przyszło Gdańskowi czekać ponad rok. W maju 1976 roku przyjechało 10 wagonów (nr fabr. 316 - 325), które w WPK oznaczono jako 06206 - 06215.

Koniec dostaw fabrycznie nowych pojazdów serii 105N przypada na marzec 1979 roku, kiedy na gdańskie tory wyjechał wagon 06276. Jednak 76 "nówek" z Konstalu nie było ostatnim słowem tej serii. W 1988 roku, w zamian za wagony 102N i 102Na, otrzymaliśmy z MPK Kraków 46 nie najnowszych już stopiątek wyprodukowanych w latach 1976-78. W roku 1994 rozpoczęto przebudowy składów 105N na typ 105Na. Remonty wykonywano we własnych warsztatach ZKM a także ZNTK Gdańsk, ZUTiKT Chorzów, MZNT Kraków. W 2002 roku posunięto się krok dalej, składy 1226+1227 oraz 1273+1274 przebudowano w firmie Protram Wrocław na typ 105NCh (pierwsze wagony) i 105NChD (drugie wagony). Ostatnie wagony 105N zakończyły służbę liniową na przełomie 2004 i 2005 roku, kiedy wozy 1141, 1136'', 1205, 1233, 1238, 1259 i 1260 zostały wysłane na naprawę główną do Łodzi. W tym samym okresie wagon 1234 trafił na remont do warsztatów ZKM, podczas którego nadano mu pierwotny wygląd wagonów z pierwszej serii, która dotarła do Gdańska. Do 2009 roku służył jako drugi wagon w składzie nauki jazdy. Obecnie bramy zajezdni opuszcza przy okazji wynajmów i różnego rodzaju przejazdów okolicznościowych, oznaczony numerem 06205. Pozostałe nadal istniejące i eksploatowane tramwaje typu 105N to wozy techniczne o numerach 9003 i 9005''.
悲催的谷歌翻译:
第105N型旅行车在1973年离开Konstal霍茹夫。货车工厂编号为1和2到华沙卡托维兹另外21个,再经过7份波兹南和弗罗茨瓦夫和克拉科夫,以5 在格但斯克运输公司Voivodeship的成藏的前5辆排在1975年2月。床上用品厂,编号从43到47号收到的车辆,分别从06201到06205th 由于驾驶ukrotnioną问题,合股在专门的车皮开始单飞。随着第一个系列,哪去了格但斯克只有一个副本。前仍担任第二06204人次,今天在1204年组成的第一千二百十五 在接下来的传递来到格但斯克等了一年多。在1976年5月吸引了10辆汽车(无厂316 - 325),这标志着作为06206劳动党- 06215th 的预105N跌倒的一系列新的车辆在1979年3月结束的时候,车皮供应了格但斯克06276th轨道 然而,76“nówek”与Konstal是不是在这个系列的最后一句话。1988年,在货车和102Na 102N交流,我们收到MPK克拉科夫46 stopiątek不再生产在1976-1978年最新的。1994年开始的该类型105N 105N配置重建。在我们进行了修复自己的车间以及ZKM ZNTK格但斯克,ZUTiKT霍茹夫,克拉科夫MZNT。在2002年去近了一步,仓库1226 1273 1274 1227和Nossob弗罗茨瓦夫105NCh类型(第一车)和105NChD(其他教练)重修。最后货车105N线服务结束于2004年和2005年,当1141辆,1136 '',1205,1233,1238,1259和1260被送往修理主要以罗兹转机。在同一时期在1234击中汽车维修车间,ZKM,在此期间,他得到了第一个系列的车,它来到了格但斯克的原貌。到2009年,他担任了第二辆车行驶的组成。现在离开对各种租金和不定期的旅程之际车厂大门,标志着数06205th 其他仍然存在,并输入105N电车营运的技术车编号9003和9005 ''。

  
参数
  
  
类型
  
  
Jednoczłonowy,发动机,wysokopodłogowy
  单方面,单向
  
  
制造商
  
  
Konstal
  
  
长度(mm)
  
  
13500
  
  
高(毫米)*
  
  
3060
  
  
宽度(毫米)
  
  
2400
  
  
整备质量(kg)
  
  
16800
  
  
轴系统
  
  
Bo'Bo“
  
  
发动机类型
  
  
串行DC
  
  
电机数量x输出小时(千瓦)
  
  
4x41,5
  
  
启动类型
  
  
自动电阻
  
  
速度(公里/小时)
  
  
70
  
  
刹车
  
  
电动,下巴,铁路
  
  
低地板
  
  
  
  
座位数
  
  
20
  
  
站在地数
  
  
105
  
  
门数
  
  
4
  
  
门的类型
  
  
对内开放
  
  
受电弓
  
  
OTK - 1
  
  
对生产开始日期**
  
  
1975
  
  
结束生产日期**
  
  
1979
  
  
投产日期
  
  
1975
  
  
*如果没有受电弓
  **适用于在格但斯克经营汽车
  


















更新一张

本帖子中包含更多资源

您需要 登录 才可以下载或查看,没有帐号?注册

x
分享到:  QQ好友和群QQ好友和群 QQ空间QQ空间 腾讯微博腾讯微博 腾讯朋友腾讯朋友
收藏收藏
19
发表于 2011-11-23 15:21 | 只看该作者
让我想起了大连的202

点评

汗  发表于 2011-11-23 15:22
18
发表于 2011-11-23 07:25 | 只看该作者
好漂亮  羡慕
17
发表于 2011-11-22 20:02 | 只看该作者
wangyi1853 发表于 2011-11-22 12:01
+++++++++++++++++++完+++++++++++++++++++++++

还是无轨比较亲切

点评

好,等我再发个,呵呵  发表于 2011-11-22 20:09
16
发表于 2011-11-22 19:51 | 只看该作者
一堆的有轨啊

点评

夜哥想要无轨的?  发表于 2011-11-22 19:58
15
发表于 2011-11-22 15:36 | 只看该作者
多么的美好,不过这坑爹的谷歌翻译,和图中不少坑爹的线路质量……………………
14
 楼主| 发表于 2011-11-22 12:01 | 只看该作者

+++++++++++++++++++完+++++++++++++++++++++++
13
 楼主| 发表于 2011-11-22 12:00 | 只看该作者

预留占位,精彩内容,即将上演
12
 楼主| 发表于 2011-11-22 11:59 | 只看该作者

预留占位
11
 楼主| 发表于 2011-11-22 11:58 | 只看该作者

预留占位
10
 楼主| 发表于 2011-11-22 11:55 | 只看该作者
附赠五:
Zamówienie
W 2008 roku ruszyły przygotowania do realizacji trzeciego etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Po dwóch zakończonych etapach, w których skupiono się na remontach torowisk tramwajowych oraz zakupach autobusów, władze miejskie postanowiły tym razem zdecydowanie odnowić park taboru tramwajowego. Wdrożenie GPKM etap IIIA było uzależnione od otrzymania unijnego dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dotację w wysokości 205,55 mln zł zagwarantował wpis na listę indykatywną Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w dniu 31 lipca 2008 roku.

Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. opublikował ogłoszenie o zamówieniu "Dostawa 35 sztuk nowych tramwajów w ramach projektu "Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej (...) Etap III a" w dniu 13 stycznia 2009. Zamawiane pojazdy miały być jednokierunkowe, wieloczłonowe, całkowicie niskopodłogowe, o długości 30-36 metrów i pojemności nie mniejszej niż 220 osób.1 Swoje oferty złożyło pięciu oferentów z Polski, Niemiec, Włoch i Hiszpanii. Zamawiający brał pod uwagę zarówno cenę jak i rozwiązania techniczne zastosowane w pojeździe. Dodatkowo punktowane były:
» w całości stalowa konstrukcja nośna,
» spawana konstrukcja nośna (nie klejona, nitowana, skręcana),
» umieszczenie wszystkich drzwi pasażerskich równolegle do osi wzdłużnej tramwaju,
» techniczna możliwość montażu w wagonie urządzeń gromadzących energię,
» dostępność wszystkich miejsc siedzących z poziomu podłogi (bez podestów),
» wszystkie wózki jezdne skrętne,
» całkowicie płaska podłoga wewnętrz wagonu, bez różnic wysokości.
订购
2008年,开始为格但斯克城市交通项目第三阶段的准备工作。经过两个阶段完成,这对修复铁轨和电车巴士采购的重点,城市当局已决定这次续签公园肯定电车。IIIA Gpkm阶段实施后,欧盟是根据业务方案基础设施和环境收到资金而定。A为205.55万ZL对地区发展部于2008年7月31日上市量保证指示性清单的资助。 系在格但斯克SP公共交通工具。。有限公司出版合同的通知“供应的部分35新电车单位”格但斯克城市交通项目第三期和(... ...)“关于2009年1月13日下令所有车辆将单向的,许多地方,完全低地板的长度为30 - 36米和不低于220人的能力。1 他的五个投标人提交了波兰,德国,意大利和西班牙提供。订约当局考虑到价格和应用于车辆的技术解决方案,同时取得了 “完全钢结构建筑, “上层建筑焊接(不胶,铆接,螺栓连接), “ 把所有的乘客门平行电车纵轴, “技术上可以安装在汽车的能量储存, “一切从座席可用性(无装饰), “ 所有车方向盘, ... ...“一车的内在完全平坦的地板与高度没有差异,
Szczegółowe zestawienie ofert:2
  
Nazwa wykonawcy
  
  
Liczba punktów
  
  
w kryterium cena
  
  
w kryterium
  rozwi
ązania techn.
  
  
razem
  
  
POJAZDY SZYNOWE PESA S.A. Bydgoszcz, Polska
  
  
70
  
  
16,50
  
  
86,50
  
  
BOMBARDIER TRANSPORTATION GmbH Berlin, Niemcy
  
  
60,46
  
  
13,50
  
  
73,96
  
  
ANSALDOBREDA S.p.A. / NEWAG S.A. Neapol, Włochy
  
  
48,40
  
  
19,50
  
  
67,90
  
  
STADLER PANKOW GmbH Berlin Niemcy
  
  
62,50
  
  
22,50
  
  
84,75
  
  
CAF S.A. Madryt  Hiszpania
  
  
47,94
  
  
22,50
  
  
70,44
  


提供一份详细的清单:2
  
承建商名称
  
  
点数
  
  
的价格标准
  
  
为标准
  解决方案技术部历史。
  
  
在一起
  
  
铁车辆SA PESA比得哥什,波兰
  
  
70
  
  
16.50
  
  
86.50
  
  
庞巴迪运输公司,柏林,德国
  
  
60.46
  
  
13.50
  
  
73.96
  
  
ANSALDOBREDA温泉/ NEWAG SA,那不勒斯,意大利
  
  
48.40
  
  
19.50
  
  
67.90
  
  
施泰德Pankow公司在柏林,德国
  
  
62.50
  
  
22.50
  
  
84.75
  
  
CAF SA西班牙马德里
  
  
47.94
  
  
22.50
  
  
70.44
  


W przetargu zwyciężyła oferta firmy PESA Bydgoszcz S.A., która do końca roku 2011 dostarczy do Gdańska 35 tramwajów typu 120NaG "Swing".
Tramwaj "Swing" posiada pierwsze pięć z wymienionych wyżej, dodatkowo punktowanych cech. W kryterium "rozwiązania techniczne" 3 oferty zostały mimo to ocenione wyżej niż propozycja Pesy. Ta była jednak bezkonkurencyjna w kryterium "cena".

We wrześniu 2009 roku podpisano umowę o wartości 305,5 mln zł. Koszt jednego tramwaju wyniósł nieco ponad 8,7 mln zł.
此次拍卖的赢家的报价PESA比得哥什SA,这是2011年年底将提供35辆电车到格但斯克类型120NaG“秋千”。
电车“秋千”有上述情况,额外的第一个五年计分功能。“技术解决方案”3提供的标准仍然高于额定建议Pesy高。然而,这是在标准的“价格”无可匹敌的。 2009年9月,签署了一个价值30550万ZL合同。在一个电车成本略多于870万ZL。
Ogólny opis pojazdu
Nowe, pięcioczłonowe tramwaje są oparte na dwóch wózkach napędnych, nieskrętnych typu 10NNaG zlokalizowanych pod członami skrajnymi oraz wózku tocznym nieskrętnym typu 11NNaG umieszczonym pod członem środkowym. Człony drugi i czwarty są podwieszone między pozostałymi. Tramwaj 120NaG zaprojektowano jako całkowicie niskopodłogowy, bez stopni i podestów w przestrzeni pasażerskiej. Są to pierwsze w 100% niskopodłogowe tramwaje w Gdańsku.

Wagon jest wyposażony w 4 silniki trakcyjne asynchroniczne prądu przemiennego (po jednym na każdą oś dwóch wózków napędnych), każdy o mocy godzinowej 105kW. Regulacja przyspieszenia oraz hamowania elektrodynamicznego jest możliwa dzięki zespołom falownikowym firmy Medcom, wykonanym w technologii IGBT. Taki system, stosowany także w tramwajach NGd99, NGT6 gwarantuje płynną, dynamiczną jazdę oraz niską awaryjność instalacji elektrycznej tramwaju. Tramwaje Swing, jako pierwsze w Gdańsku posiadają akumulatory wysokiego napięcia, które umożliwiają przejazd niewielkiej odległości (ok. 100m) bez dostępu do zasilania z sieci trakcyjnej. Takie rozwiązanie jest przydatne między innymi w sytuacji gdy odbierak prądu, w momencie zatrzymania tramwaju znajdzie się pod izolatorem sekcyjnym.

Zgodnie z współczesnymi standardami, tramwaje typu 120NaG są wyposażone w trzy niezależne systemy hamowania: hamowanie służbowe - elektrodynamiczne z funkcją rekuperacji energii elektrycznej do sieci trakcyjnej, postojowe hamulce tarczowe oraz hamulce elektromagnetyczne szynowe służące do szybkiego zatrzymania tramwaju w razie niebezpieczeństwa.

Dostęp do przestrzeni pasażerskiej jest możliwy poprzez 4 pary drzwi odskokowo-przesuwnych dwuskrzydłowych w członach II i IV oraz 2 pary drzwi jednoskrzydłowych w członach I i V. W rejonie wejść podłoga jest umieszczona na wysokości 350 mm nad główną szyny. W członie II, naprzeciw drzwi wejściowych przewidziano miejsca dla wózków dziecięcych oraz osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Pasażerowie mają do dyspozycji tylko 40 miejsc siedzących, jednak ilość miejsc stojących szacowana jest na aż 205. Nowy tramwaj ma więc zmieścić 245 osób4, podczas gdy pojemność wozów NGT6 to 176 osób, NGd99 229, N8CNF około 230 osób. Całe wnętrze wagonu jest wyposażone w ogrzewanie oraz klimatyzację a także w monitoring. W tramwajach z Pesy nie zabraknie systemu informacji pasażerskiej wizualnej oraz dźwiękowej.

Kabina motorniczego w "Swingach" jest być całkowicie wydzielona, jednak, podobnie jak w tramwajach N8C, bez osobnego wejścia z zewnątrz.
Motorniczy reguluje prędkość tramwaju za pomocą ręcznego zadajnika jazdy. Na ergonomicznym, zaprojektowanym w uzgodnieniu z motorniczymi pulpicie umieszczono wszelkie istotne przełączniki oraz kontrolki, nadzór nad funkcjonowaniem poszczególnych podzespołów umożliwia wyświetlacz LCD umieszczony w centralnej części pulpitu. Tuż obok zabudowany został kolejny ekran prezentujący obraz z monitoringu.
一个车辆的一般性描述
新,五电车是基于两辆卡车驱动轴,类型扭10NNaG在极端和推车滚动nieskrętnym 11NNaG根据中央的成员位于类型的成分中。第二和第四个成员之间的人被暂停。电车120NaG设计成一个完全低地板,没有步骤和车厢平台。这是首次在格但斯克100%低地板有轨电车。 旅行车与异步牵引电机4交流电(每两辆卡车传动轴轴一个),具有105kW每小时每个装备的能力。电动调整加速和制动的公司Medcom falownikowym队,在IGBT技术成为可能的感谢。此系统,也是在电车NGd99,NGT6用于确保了流畅,动感乘坐电车和电力系统低故障率。电车摇摆,在格但斯克先有高电压电池,未经允许访问的接触网供电短距离(约100米)通行。这是有用的,特别是在当前的收藏家,当电车站将根据解剖绝缘体。 按照现代标准,如120NaG电车有三个独立的制动系统配备:制动器- 电动的电力牵引功能康复,停车制动盘制动和电磁高速在紧急情况下,电车站,铁路 进入车厢访问通过4滑动门,在członach第二和第四odskokowo双门和2单门双成对członach我和V在输入地区地板是放置在350毫米以上的主要铁路的高度。与II的两端,提供前门对面的婴儿车和轮椅的残疾人士的空间。乘客可以利用只有40个席位的优势,但站立的地方,估计高达205 新电车是如此适合245人four,而汽车NGT6量为176人,NGd99 229 N8CNF约230人。而该车的整个内饰配备了暖气和空调以及监测。对Pesy电车并不缺乏视觉乘客信息系统和声音。 司机在“Swingach”驾驶室被完全分离,而像电车N8C,没有从外面单独入口。 电车motorman调节与手动调节牌照的速度。对于符合人体工程学,在与桌面motorniczymi咨询设计放置所有相关的开关和控制,对个别组成部分的运作监督,LCD可以显示在桌面的中部位置。始建旁边另一个屏幕显示的监控图像。
Eksploatacja
Po zakończeniu dostaw wozów 120NaG, co trzeci tramwaj na gdańskich torach będzie produktem Pesy. Należy się spodziewać, iż "Swingi" zdominują najważniejsze relacje obsługiwane przez zajezdnię Wrzeszcz. Przez kolejne lata tramwaje z Bydgoszczy będą podstawą taboru na trasie Jelitkowo - Oliwa - Wrzeszcz - Śródmieście, także na Chełmie i Ujeścisku. Ostatnie gdańskie "stopiątki" oraz znaczna część wozów N8C trafi wówczas do zajezdni Nowy Port.

PESA Bydgoszcz S.A., dawniej Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Bydgoszczy, zajmuje się produkcją trakcyjnych pojazdów szynowych od 2001 roku. Są to przede wszystkim wagony motorowe i zespoły trakcyjne zwane popularnie autobusami szynowymi. 3 Od 2006 roku PESA ma w swojej ofercie także niskopodłogowe wagony tramwajowe. Bydgoski producent wykonał dotychczas następujące tramwaje:
» 120N - 15 wozów pięcioczłonowych dla Tramwajów Warszawskich - rok 2007
» 121N - 6 wozów trójczłonowych dla Tramwajów Elbląskich - rok 2006
» 122N - 10 wozów pięcioczłonowych dla MPK Łódź oraz 2 dla MZK Bydgoszcz - rok 2008

Praktycznie identyczne konstrukcyjnie tramwaje typu 120Na będą kursować w Warszawie i węgierskim Szegedzie. Do stolicy trafi aż 186 takich tramwajów, na Węgry pojedzie kolejne 9.
操作
当汽车120NaG供应,每一个在格但斯克第三电车路轨将Pesy产品。预计“MinSwings”主宰的最重要的车厂Wrzeszcz支持的关系。在过去的几年比得哥什电车车队将根据路线Jelitkowo -橄榄- Wrzeszcz -市中心,也对Chelm和Ujeścisku。最近的格但斯克“stopiątki”和许多的汽车将N8C车厂新端口。

PESA比得哥什SA,以前在比得哥什机车车辆修理厂,从2001年开始生产铁路牵引车辆。这些主要是电动机车和牵引装置俗称总线母线闻名。3自2006年以来,PESA在其提供的低地板电车。比得哥什制造商迄今所做以下电车:
“120N -为五元华沙电车15辆- 2007
» 121N - 6辆为电车Elbląskie trójczłonowych - 2006
» 122N - 10为五元MPK罗兹和比得哥什MZK 2辆- 2008 几乎相同120N电车结构类型将运行在华沙和匈牙利塞格德。到资本将增至186等电车,匈牙利将进一步第九

  
规格
  
  
类型
  
  
五,发动机,低地板,片面的,单向
  
  
制造商
  
  
PESA比得哥什SA
  
  
长度(mm)
  
  
30 120
  
  
高(毫米)*
  
  
3 400
  
  
宽度(毫米)
  
  
2 350
  
  
整备质量(kg)
  
  
43 570
  
  
轴系统
  
  
Bo'2'Bo“
  
  
发动机类型
  
  
异步
  
  
电机数量x输出小时(千瓦)
  
  
4 × 105
  
  
启动类型
  
  
自动晶体管(IGBT)
  
  
速度(公里/小时)
  
  
70
  
  
刹车
  
  
电动,制动器,铁路
  
  
低地板
  
  
是的,100%
  
  
座位数
  
  
40
  
  
站在地数
  
  
205
  
  
门数
  
  
6
  
  
门的类型
  
  
Odskokowo - 滑动
  
  
受电弓
  
  
Stemman FB700
  
  
对生产开始日期**
  
  
2010
  
  
生产计划的完成日期**
  
  
2011
  
  
投产日期
  
  
2010
  
  
*如果没有受电弓
  **适用于在格但斯克经营汽车
  




















本帖子中包含更多资源

您需要 登录 才可以下载或查看,没有帐号?注册

x
9
 楼主| 发表于 2011-11-22 11:44 | 只看该作者
附赠四:
Duewag N8CNF
Pod oznaczeniem N8CNF kryją się zmodernizowane wozy typu N8C. Wraz z decyzją o zakupie 46 używanych wagonów tramwajowych z niemieckiego Dortmundu, postanowiono, że wszystkie otrzymają część niskopodłogową. Ze względów marketingowych zdecydowano ponadto o zmianie stylistyki ścian czołowych. Zamontowano także nowe siedzenia pasażerskie. W ramach modernizacji nie zmodyfikowano układu jezdnego oraz elektrycznego wagonów. Zdecydowano także o pozostawieniu dwóch kabin motorniczego oraz drzwi po obu stronach wagonu. Tak jak niezmodernizowane N8C, także N8CNF można łączyć w składy sprzęgiem mechanicznym oraz przewodem sterowania wielokrotnego, jednak ze względu na zbyt krótkie przystanki, taka możliwość nie jest wykorzystywana
Najważniejsze modyfikacje wymienione w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
» montaż środkowego członu niskopodłogowego w miejsce wysokopodłogowego, z dodatkowymi drzwiami dla pasażerów w strefie niskiej podłogi;
» montaż nowych ścian czołowych o nowoczesnej stylistyce (opcjonalnie, w razie konieczności: montaż nowego pulpitu);
» montaż systemu wizualnej (tablice w technologii LED) i dźwiękowej informacji pasażerskiej na zewnątrz i wewnątrz pojazdu;
» montaż monitoringu (8 kamer) we wnętrzu pojazdu;
» wymiana siedzeń pasażerskich w całym pojeździe;
» zmiana malatury pudła;
» montaż standardowych sprzęgów Alberta w miejsce automatycznych;
» montaż klimatyzatora w jednej kabinie motorniczego;
» montaż anten systemu TETRA, GPS oraz Wi-Fi;
» montaż radiotelefonu TETRA.

W drodze przetargu nieograniczonego wyłoniono wykonawcę modernizacji - spółkę Modertrans z Poznania. Wartość zamówienia wyniosła 29 mln 615 tys. zł, tj. blisko 644 tys. zł za przebudowę jednego wagonu. Całkowity koszt zakupu oraz modernizacji w przeliczeniu na jeden wagon wyniósł więc ok. 770 tys. zł. - to ponad dziesięciokrotnie mniej niż zakup jednego, fabrycznie nowego tramwaju niskopodłogowego produkcji krajowej.

W członie niskopodłogowym, zgodnie z zamówieniem zastosowano okna wklejane oraz drzwi odkładane na zewnątrz. Nie przewidziano montażu rozkładanej rampy wjazdowej w części niskopodłogowej, przez co dostęp do wagonu jest nadal utrudniony dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Taki a nie inny zakres modernizacji powoduje, że także walory estetyczne wagonów N8CNF są mocno dyskusyjne. Okna i drzwi w członach skrajnych pozostały niezmienione. Pozostawiono także oryginalny odbierak prądu.
Poszczególne wagony po modernizacji różnią się pewnymi szczegółami. Największa modyfikacja wprowadzona w trakcie realizacji zamówienia to przeprojektowanie członu niskopodłogowego oraz montaż nowych pulpitów motorniczego począwszy od wagonu nr 1135 (wg kolejności dostaw). Przeczytaj więcej na ten temat Od wagonu nr 1123 zastosowano nową, czerwoną tapicerkę siedzeń.

Eksploatacja (akt. 18.06.2011)
Dostawy N8CNF trwają od kwietnia 2009 roku. Ostatni egzemplarz dotrze do odbiorcy do końca 2011 roku. Zobacz podsumowanie dostaw pierwszych 23 moderusów Wozy N8CNF znajdują się głównie na stanie zajezdni Wrzeszcz, z dniem 27.05.2011 egzemplarze 1107 i 1109 przeniesiono do zaj. Nowy Port. Sporadycznie, podczas remontów torowisk, moderusy kursują dwukierunkowo, z wykorzystaniem obu kabin motorniczego oraz drzwi po obu stronach wagonu (np. linia 91 w związku z remontem torowisk we Wrzeszczu).
悲催的谷歌翻译:

根据指定N8CNF隐含着一个N8C升级汽车。随着决定购买46秒二手车从德国多特蒙德,经研究决定,都将获得一定的低地板。营销的原因,还决定改变端壁的风格。还配备了新的座位乘客。作为现代化的一部分,是不能修改的底盘和电动车。会议还决定留在双方的货车司机的客舱和两扇门。由于niezmodernizowane N8C也N8CNF可以在机械耦合和多个控制电缆组成,然而,由于时间太短站相结合,这个选项没有使用最显著的修改,在职权范围列出: “大会的中间成员到位wysokopodłogowego低地板,带新增客运门低地板, “新墙安装,与现代设计(可选的,如果必要的:一个新的桌面安装)领导, “的视觉(LED阵列)和音频内外车上的乘客信息系统的安装; “安装监测车辆内饰(8个摄像头) “的乘客座位交换整个车辆; » malatury变化框, “安装标准的自动艾伯塔省发生耦合器; »安装空调在一名司机的驾驶室; “组装TETRA天线,GPS和Wi -连接, “TETRA无线电装置。 本次招标由承包商现代化选择-从波兹南Modertrans公司。订单总额为2900万615000。ZL,即接近644万。ZL为对该车one重建。对购买和现代化建设的马车上的总成本是如此约770万。ZL。-这是超过十倍买一个全新的低地板有轨电车国内生产的不足。 与低地板结束后,在该命令用于门窗粘贴在外面推迟进行。不提供安装部分低地板折叠坡道入口,使得进入汽车仍然难以让人轮椅移动。 这样,没有现代化的其他范围使审美N8CNF教练都非常值得商榷。Windows和在极端członach门保持不变。也离开了原来的电流收集器。 升级后的一些细节个别车有所不同。最大的修改,在合同中引入的重新设计和低地板从驾驶者之车数1135(在供货顺序)新桌面成员的安装。阅读更多关于它从车上号1123,一个新的,红色的软垫座椅。

操作(二○一一年六月十八号AKT。 ) 自2009年4月交付N8CNF正在进行。最后复制到收件人达到2011年底。看到第23 moderusów供应摘要卡车主要N8CNF股票车厂Wrzeszcz,从2011年5月27日起和1107份被转移到一个繁忙的1109。新端口。有时,在修复轨道,moderusy运行双向既驾驶室和车门上的车(如线与铁路路轨Wrzeszcz改造结合91)两侧。
    
  
类型
  
  
三元,发动机,低地板,双面,双向
  
  
制造商
  
  
Duewag
  
  
现代化
  
  
Modertrans波兹南
  
  
长度(mm)
  
  
26640
  
  
高(毫米)*
  
  
3306
  
  
宽度(毫米)
  
  
2330
  
  
轴系统
  
  
B'2'2'B“
  
  
发动机类型
  
  
串行DC
  
  
电机数量x输出小时(千瓦)
  
  
2x150
  
  
启动类型
  
  
自动晶闸管(GTO)
  
  
速度(公里/小时)
  
  
70
  
  
刹车
  
  
电动,制动器,铁路
  
  
低地板
  
  
因此,
  
  
座位数
  
  
42
  
  
门数
  
  
10 **
  
  
门的类型
  
  
对内开放,向外开放
  
  
受电弓
  
  
剪刀
  
  
日期的现代化
  
  
从2008年
  
  
投产日期
  
  
2009
  
  
*如果没有受电弓
  **门总人数的货车两侧
  













本帖子中包含更多资源

您需要 登录 才可以下载或查看,没有帐号?注册

x
8
 楼主| 发表于 2011-11-22 11:25 | 只看该作者
本帖最后由 wangyi1853 于 2011-11-22 11:35 编辑

附赠三:
Duewag N8C
Zły stan wyeksploatowanych wagonów generacji 105N oraz brak możliwości zakupu dużej ilości fabrycznie nowych pojazdów z przyczyn finansowych, skłonił władze miejskie oraz przewoźnika - ZKM Gdańsk Sp. z o.o. do działań w kierunku sprowadzenia oraz modernizacji używanych wagonów zza zachodniej granicy.
Najbardziej kusząca okazała się oferta przedsiębiorstwa komunikacyjnego z zachodnioniemieckiego Dortmundu - Dortmunder Stadtwerke AG, który wraz z zakupami nowych wagonów produkcji Bombardiera, zdecydował o wycofaniu wozów N8C wyprodukowanych przez Duewag/Düwag w latach 1978-1981.

Za kwotę 1,4 zakupiono w 2007 roku 46 tramwajów z Dortmundu. Wszystkie miały zostać zmodernizowane, przewidziano m.in. zastąpienie środkowego modułu nowym - z obniżoną podłogą. Według wstępnych założeń, do Gdańska miały trafić bezpośrednio wyłącznie 2 egzemplarze testowe (1133, 1140). Pozostałe 44 wagony planowano wysyłać z Dortmundu bezpośrednio do wykonawcy modernizacji a dopiero późnej do Gdańska. Patrz -> N8CNF. Znaczne opóźnienia ze strony poznańskiej spółki Modertrans, która wygrała przetarg na przebudowę N8C spowodowały jednak, że nad Motławę, prosto z Dortmundu skierowano kolejne 8 egzemplarzy: 1108, 1110, 1114, 1125, 1137, 1138, 1139, 1141.
N8C to tramwaj wysokopodłogowy, trójczłonowy oparty jest na czterech wózkach jezdnych: dwóch skrajnych napędnych oraz dwóch tocznych systemu Jacobsa, pod przegubami (układ B'2'2'B'). Na każdy wózek napędny przypada jeden silnik prądu stałego o mocy 150 kW sterowany poprzez układy chopperowe. Regulacja prędkości odbywa się przy pomocy ręcznego zadajnika jazdy z funkcją czuwaka. Wagony są dwukierunkowe oraz dwustronne. Motorniczy ma do dyspozycji niewielką kabinę, bez indywidualnego wyjścia z pojazdu.

Wewnątrz zamontowano 54 miejsca siedzące dla pasażerów, częściowo na dwumiejscowych ławach oraz miejscach składanych. Ze względu na rzeczywistą, niewielką ilość miejsc stojących, oraz brak poręczy w istotnych miejscach, wozy N8C nie sprawdziły się na najbardziej obleganych trasach. Poprzez modernizację, część cech negatywnych wyeliminowano.
Eksploatacja
Pierwszy wagon, o numerze 140 dotarł do Gdańska 9 lutego 2007, kolejny, z numerem 133, 13 dni później. Pierwszą linią na jakiej pojawił się helmut była tymczasowa 98. W dniu 28 kwietnia 2007 do jej obsługi wyruszył wagon 1133'', ex 133. Warto w tym miejscu wspomnieć o numeracji N8C oraz N8CNF w Gdańsku. Numery taborowe tworzone są poprzez dodanie liczby "1" przed numerem dortmundzkim. W ten sposób helmuty zajmują zakres 11xx dawniej przypisany do ex krakowskich wagonów 105N.

9 wagonów otrzymało barwy zakładowe ZKM Gdańsk, jeden, o numerze 1137 kursował w barwach historycznych poprzedniego właściciela. Jeden wagon otrzymał reklamę całopojazdową - wóz 1138 promował kandydaturę Gdańska do miana Europejskiej Stolicy Kultury w roku 2016. Po za tym nie umieszczano reklam na niezmodernizowanych wozach N8C.

Wagony N8C stacjonowały wyłącznie w zajezdni Wrzeszcz, kursowały na wszystkich liniach obsługiwanych przez ten zakład, a przede wszystkim na 1, 11, 12. Ostatecznie, ani jeden N8C nie trafił do zajezdni Nowy Port, która docelowo ma być domem dla większości zmodernizowanych N8CNF.

Ostatni niezmodernizowany N8C został skierowany do przebudowy we wrześniu 2010 roku. Był to wóz o numerze 1138.
悲催的谷歌翻译:
贫105N代车,无力购买的经济原因大量全新的车辆状态不佳,促使市政当局和运营商- ZKM格但斯克SP。公司努力实现从落后的西部边境的二手车的现代化。
最诱人的优惠是对多特蒙德西运输公司-多特蒙德Stadtwerke公司,其中,连同庞巴迪生产的新车购买,决定撤回N8C Duewag / Düwag在生产的汽车1978-1981年,在为140万欧元2007年购买量从46多特蒙德电车。所有要升级,提供了这样 一个新的模块,以取代中间-用降低地板。根据初步设想,到格但斯克被直接命中的测试只有两个副本(1133,1140)。其他计划派遣44车皮从多特蒙德直接到现代化后来到格但斯克承包商。查看- > N8CNF对公司Modertrans波兹南,从而赢得了为N8C重建招标部分长期拖延导致,然而,直从多特蒙德Motlawa,发送另外8份:1108,1110,1114,1125,1137,1138,1139,该第一千一百四十一 N8C电车wysokopodłogowy,三元是基于四驾马车,两个极端的传动轴和两个轴承雅各布系统,关节(B'2'2'B系统“)。对于每一个轮椅napędny是由直流电动机斩波电路控制150千瓦。速度控制是通过使用与亡者的手动调节功能的许可证。货车是双向的,双边的。Motorman是一个小船舱,而无需从车上个人退出。 内部的54名乘客,部分地区的长椅,折叠双座位的座位上。由于真实的,少量的地位,并在重要场所缺乏扶手,汽车N8C没有工作在最繁忙的航线。通过现代化,一些消极的特点淘汰。
行动的
第一个车皮,140号抵达格但斯克2007年2月9日,再次用数字133,13天以后。对出现的第一行是什么赫尔穆特是暂时的第98 2007年4月28日操作在1133车去了'',前133 值得一提的编号和N8CNF N8C在格但斯克。机车车辆号码也造成了数之前加入多特蒙德数字“1”。这样helmuty以前被占领11XX范围分配给前105N克拉科夫车。 9种颜色旅行车厂收到ZKM格但斯克,一个编号在历史的颜色1137分发的前主人。一货车装载的广告收到-在1138车格但斯克晋升为欧洲文化之都称号,2016年参选。在此之后,没有广告被放置在非升级汽车N8C。 N8C货车只在车厂Wrzeszcz进驻,由这个厂提供的所有线合股,首先1,11,12 最终,没有一个N8C错过了车厂新港口,这将最终将家里的最现代化的N8CNF。 最后niezmodernizowany N8C被定向到2010年9月重建。这是汽车数量第一千一百三十八

    
  
类型
  
  
三元,发动机,wysokopodłogowy,双面,双向
  
  
制造商
  
  
Duewag
  
  
长度(mm)
  
  
26640
  
  
高(毫米)*
  
  
3306
  
  
宽度(毫米)
  
  
2330
  
  
整备质量(kg)
  
  
35750
  
  
轴系统
  
  
B'2'2'B“
  
  
发动机类型
  
  
串行DC
  
  
电机数量x输出小时(千瓦)
  
  
2x150
  
  
启动类型
  
  
自动晶闸管(GTO)
  
  
速度(公里/小时)
  
  
70
  
  
刹车
  
  
电动,制动器,铁路
  
  
低地板
  
  
  
  
座位数
  
  
54
  
  
站在地数
  
  
171
  
  
门数
  
  
8 ***
  
  
门的类型
  
  
对内开放
  
  
受电弓
  
  
剪刀
  
  
对生产开始日期**
  
  
1978
  
  
结束生产日期**
  
  
1981
  
  
投产日期
  
  
2007
  
  
报废日期
  
  
2010
  
  
*如果没有受电弓
  **适用于在格但斯克经营汽车
  ***门总数的货车上,双方
  

















本帖子中包含更多资源

您需要 登录 才可以下载或查看,没有帐号?注册

x
7
 楼主| 发表于 2011-11-22 11:12 | 只看该作者
附赠二:
Bombardier (庞巴迪)NGT6
Trzy trójczłonowe, częściowo niskopodłogowe wozy NGT6 (nazwa marketingowa (rodzina pojazdów): Flexity Classic) produkcji Bombardier Transportation zakupiono specjalnie do obsługi trasy tramwajowej do dzielnicy Chełm zbudowanej w ramach II etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Są to pierwsze fabrycznie nowe tramwaje zakupione przez ZKM Gdańsk w XXI wieku.
Pojazdy były montowane w Stacji Obsługi i Remontów przy Zajezdni Tramwajowej "Podgórze" w Krakowie (MPK Kraków).
Tramwaj NGT6 jest oparty na dwóch wózkach napędnych (skrajnych) oraz wózku tocznym zlokalizowanym pod członem środkowym. Wagon jest napędzany czterema silnika asynchronicznymi o mocy godzinowej 125 kW, wyprodukowanymi przez Škoda Holding a.s. Osprzęt elektryczny oraz elektroniczny, w tym falowniki trakcyjne, przetwornice, baterie akumulatorów, agregaty klimatyzacyjno-ogrzewcze dostarczyła firma Vossloh Kiepe.

Wnętrze wagonu jest wyposażone w urządzenia ogrzewcze oraz wentylacyjne, tramwaje wyposażono w monitoring. W przestrzeni pasażerskiej zamontowano 76 miejsc siedzących w 4 rzędach. Naprzeciw II drzwi (I drzwi - kabina motorniczego) znajduje się miejsce dla wózków dziecięcych lub inwalidzkich. Wagony NGT6 nie zostały wyposażone w rampy ułatwiające dostęp do wagonu niepełnosprawnym ruchowo.
Motorniczy ma do dyspozycji przestronną, klimatyzowaną oraz ogrzewaną kabinę całkowicie oddzieloną od części pasażerskiej. Z zewnątrz prowadzą do niej osobne, otwierane ręcznie drzwi.

Eksploatacja
Pierwszy z wagonów dotarł do Gdańska 2 grudnia 2007. 9 grudnia odbyła się w Krakowie impreza dla miłośników komunikacji, w której główną rolę odegrał ostatni z serii wagon 1007 [foto]. Nocą z 9 na 10 grudnia na gdańskie tory zjechał 1006 a już 4 noce później przybył nad Motławę wóz 1007. Rozpoczęcie eksploatacji liniowej przypada na dzień 19 grudnia 2007 kiedy to uroczyście zainaugurowano eksploatację trasy do pętli Chełm Witosa. Zgodnie ze zobowiązaniem wynikającym z unijnego dofinansowania, "bombardiery" spotkamy wyłącznie na liniach, które docierają na Chełm. Ze względu na stan torowiska, nie zobaczymy NGT6 na Stogach, w Brzeźnie i Nowym Porcie.

Gdańskie NGT6 należą do trzeciej generacji tramwajów tego typu. Podobne wozy w liczbie 50 egzemplarzy (14 I, 12 II oraz 24 III generacji) eksploatuje MPK Kraków.
谷歌翻译:

三三管齐下,部分低地板车NGT6(花哨的名字(家庭轿车):FLEXITY经典)生产庞巴迪运输是购买专门处理电车路线的Chelm区,在第二阶段建成的格但斯克城市交通项目。这是第一品牌的ZKM格但斯克购买在二十一世纪的新电车。 车辆聚集在站工作,并在电车厂“山麓”在克拉科夫(MPK克拉科夫)维修。 电车NGT6是两辆卡车驱动轴(极端)和滚轮位于基中间的一员。旅行车是由四个为125千瓦小时的电力由斯柯达作为电气和电子设备,包括牵引逆变器,转换器,电池,空调和暖气系统由Vossloh Kiepe提供单位控股生产,异步电动机 的旅行车的内部与加热系统和通风设备,电车都配备了监测。在乘客座位76顷安装在四行。第二门对面(和门-驾驶室),有一个婴儿车或轮椅的地方。NGT6货车没有配备坡道,方便残疾人进入车内。 motorman其掌握有一个宽敞,空调和暖气舱完全从乘客分开。从外面看,它导致了分离,手动开门。
操作
的汽车首次在格但斯克2007年12月2日抵达。12月9日在克拉科夫,为沟通爱好者活动举行,其中主要作用,该系列的最后打车1007 [ 照片 ]。在9至12月10日在格但斯克和1006的轨道已经关闭四夜当晚推出后传来的第1007次车Motlawa 开始使用2007年12月19号直线下降时,它开创了路由循环操作Witos Chelm。根据欧盟的资助义务,“bombardiery”只能满足于行,达到Chelm。由于赛道条件下,将不会看到在Brzeźno和新港口的Stogi NGT6。 格但斯克NGT6属于这种类型的第三代电车。在50份数(我14,12 24二,第三代)类似汽车经营MPK克拉科夫。


  
参数
  
  
类型
  
  
三元,发动机,低地板,片面的,单向
  
  
制造商
  
  
庞巴迪运输
  
  
长度(mm)
  
  
26000
  
  
高(毫米)*
  
  
3165
  
  
宽度(毫米)
  
  
2400
  
  
整备质量(kg)
  
  
31600
  
  
轴系统
  
  
Bo'2'Bo“
  
  
发动机类型
  
  
异步
  
  
电机数量x输出小时(千瓦)
  
  
4x125
  
  
启动类型
  
  
自动晶体管(IGBT)
  
  
速度(公里/小时)
  
  
80
  
  
刹车
  
  
电动,制动器,铁路
  
  
低地板
  
  
是的,65%
  
  
座位数
  
  
76
  
  
站在地数
  
  
100
  
  
门数
  
  
5 + 1
  
  
门的类型
  
  
Odskokowo - 滑动
  
  
受电弓
  
  
Stemman FB700
  
  
对生产开始日期**
  
  
2007
  
  
结束生产日期**
  
  
2007
  
  
投产日期
  
  
2007
  
  
*如果没有受电弓
  **适用于在格但斯克经营汽车
  




















本帖子中包含更多资源

您需要 登录 才可以下载或查看,没有帐号?注册

x
6
 楼主| 发表于 2011-11-22 10:57 | 只看该作者
附赠一:
Alstom(阿尔斯通) NGd99  
Między grudniem 1999 a majem 2000 roku dostarczono do Gdańska 4 wagony typu NGd99 (rodzina Citadis 100) produkcji Alstom Konstal S.A., zamówione w 1998 roku.

To pierwsze tramwaje w Gdańsku, które można określić jako niskopodłogowce "z prawdziwego zdarzenia", gdyż powierzchnia niskiej podłogi wyniosi aż 70%. Wcześniej eksploatowano wyłącznie 2 niskopodłogowe (13% powierzchni) tramwaje typu 114Na.

Ogólny opis pojazdu
Jest to pojazd trójczłonowy oparty na dwóch wózkach napędnych (skrajnych) oraz wózku tocznym umieszczonym pod środkowym członem. Wózki napędne są wózkami skrętnymi z tradycyjnymi osiami. Na każdą oś wózka napędnego przypada jeden, asynchroniczny silnik trakcyjny typu 4 LGA 1446. Wózek toczny skonstruowano z zastosowaniem osi wykorbionych, nieobrotowych; sam wózek także jest zamontowany na sztywno do ramy pojazdu - dzięki temu w członie środkowym można było zastosować obniżoną podłogę.
Silniki są zasilane prądem przemiennym za pośrednictwem falowników ALSTOM ONIX 800NG IGBT. Pracę falowników reguluje i nadzoruje sterownik mikroprocesorowy AGATE Control.
Maksymalna prędkość eksploatacyjna (ogranicznik elektroniczny) tramwaju NGd99 wynosi 80 km/h. Tym samym są to najszybsze tramwaje w Gdańsku.

Citadisy są wyposażone w trzy rodzaje hamulców: elektrodynamiczne z możliwością rekuperacji energii, hydrauliczne tarczowe (aktywne oraz pasywne) a także awaryjne hamulce elektromagnetyczne - szynowe. Wagony wyposażono ponadto w piasecznice oraz funkcję automatycznej redukcji poślizgu.

W pojazdach zastosowano sześcioro drzwi odskokowo-przesuwnych, w tym: pierwsze, jednopłatowe wyłącznie dla motorniczego, 4 pary drzwi dwupłatowych prowadzące do części niskopodłogowej pojazdu oraz drzwi jednopłatowe na końcu wagonu.
Siedzenia pasażerskie w wagonie zamontowane są zarówno przodem, tyłem jak i bokiem do kierunku jazdy. O ile w części niskopodłogowej ilość miejsc stojących oraz rozmieszczenie siedzisk można określić jako optymalne, o tyle w obrębie wysokiej podłogi, nad wózkami napędnymi przepływ pasażerów jest utrudniony ze względu na dużą ilość siedzeń, brak drzwi dla pasażerów z przodu pojazdu oraz wąskie, jednoskrzydłowe drzwi na końcu pojazdu.
Wnętrze pojazdu jest w całości ogrzewane oraz klimatyzowane, jednak zastosowane klimatyzatory są mało efektywne i nie są praktycznie w ogóle używane do chłodzenia wnętrza wagonu, z wyjątkiem kabiny motorniczego. W pojeździe zastosowano ponadto okna z uchylnymi lufcikami, których nie można zamknąć na stałe kluczem. Przy otwartych oknach stosowanie klimatyzacji zostaje całkowicie pozbawione sensu.
Tramwaje Citadis są łatwo dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich, ponieważ zostały wyposażone w elektrycznie wysuwane rampy zamontowane w pierwszych drzwiach pasażerskich, sterowane z pulpitu motorniczego.

Motorniczy prowadzący tramwaj ma do dyspozycji całkowicie wydzieloną kabinę wyposażoną w ogrzewanie oraz klimatyzację. Regulacja jazdy i hamowania odbywa się poprzez ręczny zadajnik jazdy z funkcją czuwaka. Czuwak w zadajniku może pozostać zwolniony gdy motorniczy wciśnie pedał pod lewą nogą pełniący tę samą funkcję.
Eksploatacja
Citadisy skierowano od początku do obsługi linii 2, na której kursowały niemal nieprzerwanie aż do jesieni 2006 roku. Po wyremontowaniu torowiska pod wiaduktem kolejowym w ciągu ulicy Pomorskiej (korekta profilu ulicy) NGd99 trafiły na linię 6. Później wróciły na dwójkę, w ferworze remontów torowisk pojawiły się też na 12 a nawet na 8 - oczywiście nie w standardowej relacji Jelitkowo - Stogi a Jelitkowo - Hucisko. Po uruchomieniu trasy do dzielnicy Chełm, wozy NGd99 skierowano do obsługi nowoutworzonej linii 1, jednak od połowy roku 2008 wagony NGd99 całkowicie wycofano z obsługi linii chełmskiej (patrz następny akapit), w ich miejsce skierowano tramwaje N8C. Aktualnie NGd99 obsługują głównie linię 2, a na innych trasach pojawiają się sporadycznie, m.in. podczas remontów torowisk.

Na otwartej w 2007 roku trasie ze Śródmieścia do pętli Chełm Witosa citadisy sprawiały poważne problemy wynikające z wrażliwości falowników ONIX na skoki napięcia w sieci trakcyjnej (w tym wypadku był to efekt rekuperacji energii do sieci trakcyjnej przez wagony NGT6). By chronić falownik przed zbyt wysokim napięciem, elektronika izoluje falowniki. Gdy zaizolowane zostaną oba urządzenia zamontowane w wagonie, tramwaj zostaje unieruchomiony. Wówczas konieczna jest interwencja pracownika nadzoru ruchu, który podłącza przenośny komputer do gniazda w wagonie celem odizolowania falowników za pomocą dedykowanego programu.
Przez tę niedoskonałość dochodziło do kuriozalnych sytuacji jak wstrzymanie kursowania tramwajów na Chełm ponieważ wszystkie wagony obsługujące linię 1 stały w zatrzymaniu za zdefektowanym pojazdem. W I połowie 2011 roku dokonano modyfikacji elektroniki trakcyjnej w tramwajach NGd99 dzięki czemu te mogą być bezproblemowo eksploatowane na trasie chełmskiej.

W 2008 roku stwierdzono występowanie pęknięć w konstrukcji wagonu, w okolicach czopów skrętu wózków napędnych. Wszystkie sokoły, bo tak potocznie nazywane są wozy NGd99, przeszły w latach 2008-2010 remonty konstrukcji w chorzowskiej fabryce ALSTOM Konstal.
Inną wadą konstrukcyjną omawianych tramwajów są drzwi II i V (w wagonie 1001, także VI, ponieważ tylko w tym egzemplarzu otwierają się one w prawą stronę), które na łukach zewnętrznych kolidują z wysuniętą ramą wózka jezdnego. Problem był odczuwalny m.in. na pętli Oliwa, w obrębie przystanku końcowego linii 5.

Od 2009 roku zaczęto przemalowywać citadisy wg nowego schematu a od 2010 roku w wagonach montowane są nowe siedzenia pasażerskie.
还是蹩脚的狗屁不通的谷歌梵音:
至1999年12月和五月2000年格但斯克交付四个货车NGd99类型(家庭Citadis 100)生产Konstal阿尔斯通SA,于1998年投产。 这是在格但斯克第一电车,可作为niskopodłogowce“真实事件”来形容,因为低地板面积wyniosi高达70%多。此前,只有两个低利用(13%的表面)类型114Na电车。



车辆一般说明
是基于两个三元轮椅驱动轴(外)下滚轮中心的成员放在车辆。拖拉机手的带领与传统轴转向架。在每个转向架napędnego之一,异步牵引电动机型4 LGA 1446次 滚动小车构造使用wykorbionych轴,非旋转,他又是一个硬性手推车装到车架-因此与中间的一个末端,可申请减少地板
的电机是通过AC逆变器阿尔斯通ONIX IGBT 800NG供电。逆变器的工作规范和监督微处理器控制器AGATE控制。
最大航速(电子限制)NGd99电车为80公里/小时。因此,这些都是最快的,在格但斯克有轨电车。Citadisy都配备了三种类型的刹车能量回收的电动,液压盘式(主动和被动)以及紧急刹车的可能性-铁。旅行车还配备了piasecznice和自动跳减少。 这些车辆使用的六滑动门odskokowo,包括:第一只为驾驶jednopłatowe,4 dwupłatowych门领导在车皮结束低地板车和jednopłatowe门, 座位乘客在车上同时装有前,后和侧面面对的问题。而在站立和座位安排低量可谓是最优的,那么多在高楼层以上的叉napędnymi乘客的YD,是很难由于座位数量众多,没有在车辆前排乘客门和狭窄,单门车辆的结束。 在车辆内部充分加热和空调,但是,使用空调也很有效,而且不切实际的用于冷却汽车的内饰以外的所有驾驶室。该车还采用lufcikami铰链窗,你不能永久关闭的关键。随着空调使用的窗户打开是完全没有意义的。 Citadis的电车,很容易为坐轮椅的人访问,因为他们在第一乘客门安装了电动伸缩坡道配备,驾驶控制了桌面上。 有轨电车motorman运行在掌握一个完全独立的座舱与配备暖气和空调。调整驾驶和制动是通过手动调节功能与亡者许可证。死者在房间内的单位制动能保持豁免如果motorman压在他的左执行相同的功能脚踏板。
工作
从一开始就向支撑线2 Citadisy,其中合股,直到2006年秋几乎不断一年。后跟踪下在街道铁路桥翻新,波美拉尼亚(资料校正街道)NGd99打到第六行 后来,回到二,在路基维修的阵痛也出现在12个甚至8 -当然不是在标准关系Jelitkowo -栈和Jelitkowo - Hucisko。当您运行的路由区Chelm,汽车NGd99向支持新创建的1号线,但由于中期2008年汽车NGd99完全从Chelm服务线(见下段)撤回,在他们的地方被送往N8C电车。目前NGd99主要支持线2条,并在其他航线偶尔出现,如 路基维修。 在2007年就开放的道路,从市中心到环路Chelm Witos citadisy造成的灵敏度ONIX逆变器产生在OCL(在这种情况下是能量回收效应教练NGT6的接触网)电压尖峰的严重问题。为防止过 ​​高的电压逆变器,逆变器的电子隔离。当两个设备绝缘在汽车,电车停止安装。然后,工人的干预是必要的交通管制,便携式计算机,连接在车上的插座隔离通过专用程序的逆变器。 通过这种缺陷有作为的电车在Chelm循环停止的特殊情况,因为所有的车,支持阻止车辆zdefektowanym实线。在2011年上半年,修改,提出在电子牵引NGd99电车,使他们能够很容易地从Chelm操作。 2008年,出现裂缝,在汽车的设计,左右脚车传动轴转动。所有的猎鹰,因为它通常被称为NGd99车,在2008-2010年在霍茹夫工厂Konstal阿尔斯通结构改造通过。 另一对这些电车设计的缺点是门II和V(在在1001车,六,因为只有在这个副本,开拓他们是对的),外部弧碰撞延长手推车框架。这个问题有人认为,除其他 橄榄油对环路周围的最后一行第五站, 自2009年被粉刷一citadisy根据新的计划,2010年以来,在货车装载乘客座位都是新的。


  
参数
  
  
类型
  
  
三元,发动机,低地板,片面的,单向
  
  
制造商
  
  
阿尔斯通SA Konstal
  
  
长度(mm)
  
  
26600
  
  
高(毫米)*
  
  
3360
  
  
宽度(毫米)
  
  
2350
  
  
整备质量(kg)
  
  
30000
  
  
轴系统
  
  
Bo'2'Bo“
  
  
发动机类型
  
  
异步
  
  
电机数量x输出小时(千瓦)
  
  
4x140
  
  
启动类型
  
  
自动晶体管(IGBT)
  
  
速度(公里/小时)
  
  
80
  
  
刹车
  
  
电动,制动器,铁路
  
  
低地板
  
  
是的,70%
  
  
座位数
  
  
49
  
  
站在地数
  
  
180
  
  
门数
  
  
5 + 1
  
  
门的类型
  
  
Odskokowo - 滑动
  
  
受电弓
  
  
Stemman FB700
  
  
生产日期开始
  
  
1999
  
  
结束日期的制造
  
  
2000
  
  
投产日期
  
  
1999
  
  
*如果没有受电弓
  






















本帖子中包含更多资源

您需要 登录 才可以下载或查看,没有帐号?注册

x
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

手机版|小黑屋|公交迷网 ( 苏ICP备18015221号

GMT+8, 2025-8-28 06:44

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

快速回复 返回顶部 返回列表