|
附赠五:
Zamówienie
W 2008 roku ruszyły przygotowania do realizacji trzeciego etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Po dwóch zakończonych etapach, w których skupiono się na remontach torowisk tramwajowych oraz zakupach autobusów, władze miejskie postanowiły tym razem zdecydowanie odnowić park taboru tramwajowego. Wdrożenie GPKM etap IIIA było uzależnione od otrzymania unijnego dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dotację w wysokości 205,55 mln zł zagwarantował wpis na listę indykatywną Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w dniu 31 lipca 2008 roku.
Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z o.o. opublikował ogłoszenie o zamówieniu "Dostawa 35 sztuk nowych tramwajów w ramach projektu "Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej (...) Etap III a" w dniu 13 stycznia 2009. Zamawiane pojazdy miały być jednokierunkowe, wieloczłonowe, całkowicie niskopodłogowe, o długości 30-36 metrów i pojemności nie mniejszej niż 220 osób.1 Swoje oferty złożyło pięciu oferentów z Polski, Niemiec, Włoch i Hiszpanii. Zamawiający brał pod uwagę zarówno cenę jak i rozwiązania techniczne zastosowane w pojeździe. Dodatkowo punktowane były:
» w całości stalowa konstrukcja nośna,
» spawana konstrukcja nośna (nie klejona, nitowana, skręcana),
» umieszczenie wszystkich drzwi pasażerskich równolegle do osi wzdłużnej tramwaju,
» techniczna możliwość montażu w wagonie urządzeń gromadzących energię,
» dostępność wszystkich miejsc siedzących z poziomu podłogi (bez podestów),
» wszystkie wózki jezdne skrętne,
» całkowicie płaska podłoga wewnętrz wagonu, bez różnic wysokości.
订购
2008年,开始为格但斯克城市交通项目第三阶段的准备工作。经过两个阶段完成,这对修复铁轨和电车巴士采购的重点,城市当局已决定这次续签公园肯定电车。IIIA Gpkm阶段实施后,欧盟是根据业务方案基础设施和环境收到资金而定。A为205.55万ZL对地区发展部于2008年7月31日上市量保证指示性清单的资助。 系在格但斯克SP公共交通工具。。有限公司出版合同的通知“供应的部分35新电车单位”格但斯克城市交通项目第三期和(... ...)“关于2009年1月13日下令所有车辆将单向的,许多地方,完全低地板的长度为30 - 36米和不低于220人的能力。1 他的五个投标人提交了波兰,德国,意大利和西班牙提供。订约当局考虑到价格和应用于车辆的技术解决方案,同时取得了 “完全钢结构建筑, “上层建筑焊接(不胶,铆接,螺栓连接), “ 把所有的乘客门平行电车纵轴, “技术上可以安装在汽车的能量储存, “一切从座席可用性(无装饰), “ 所有车方向盘, ... ...“一车的内在完全平坦的地板与高度没有差异,
Szczegółowe zestawienie ofert:2 Nazwa wykonawcy | Liczba punktów | w kryterium cena | w kryterium
rozwiązania techn. | razem | POJAZDY SZYNOWE PESA S.A. Bydgoszcz, Polska | 70 | 16,50 | 86,50 | BOMBARDIER TRANSPORTATION GmbH Berlin, Niemcy | 60,46 | 13,50 | 73,96 | ANSALDOBREDA S.p.A. / NEWAG S.A. Neapol, Włochy | 48,40 | 19,50 | 67,90 | STADLER PANKOW GmbH Berlin Niemcy | 62,50 | 22,50 | 84,75 | CAF S.A. Madryt Hiszpania | 47,94 | 22,50 | 70,44 |
提供一份详细的清单:2 承建商名称 | 点数 | 的价格标准 | 为标准
解决方案技术部历史。 | 在一起 | 铁车辆SA PESA比得哥什,波兰 | 70 | 16.50 | 86.50 | 庞巴迪运输公司,柏林,德国 | 60.46 | 13.50 | 73.96 | ANSALDOBREDA温泉/ NEWAG SA,那不勒斯,意大利 | 48.40 | 19.50 | 67.90 | 施泰德Pankow公司在柏林,德国 | 62.50 | 22.50 | 84.75 | CAF SA西班牙马德里 | 47.94 | 22.50 | 70.44 |
W przetargu zwyciężyła oferta firmy PESA Bydgoszcz S.A., która do końca roku 2011 dostarczy do Gdańska 35 tramwajów typu 120NaG "Swing".
Tramwaj "Swing" posiada pierwsze pięć z wymienionych wyżej, dodatkowo punktowanych cech. W kryterium "rozwiązania techniczne" 3 oferty zostały mimo to ocenione wyżej niż propozycja Pesy. Ta była jednak bezkonkurencyjna w kryterium "cena".
We wrześniu 2009 roku podpisano umowę o wartości 305,5 mln zł. Koszt jednego tramwaju wyniósł nieco ponad 8,7 mln zł.
此次拍卖的赢家的报价PESA比得哥什SA,这是2011年年底将提供35辆电车到格但斯克类型120NaG“秋千”。
电车“秋千”有上述情况,额外的第一个五年计分功能。“技术解决方案”3提供的标准仍然高于额定建议Pesy高。然而,这是在标准的“价格”无可匹敌的。 2009年9月,签署了一个价值30550万ZL合同。在一个电车成本略多于870万ZL。
Ogólny opis pojazdu
Nowe, pięcioczłonowe tramwaje są oparte na dwóch wózkach napędnych, nieskrętnych typu 10NNaG zlokalizowanych pod członami skrajnymi oraz wózku tocznym nieskrętnym typu 11NNaG umieszczonym pod członem środkowym. Człony drugi i czwarty są podwieszone między pozostałymi. Tramwaj 120NaG zaprojektowano jako całkowicie niskopodłogowy, bez stopni i podestów w przestrzeni pasażerskiej. Są to pierwsze w 100% niskopodłogowe tramwaje w Gdańsku.
Wagon jest wyposażony w 4 silniki trakcyjne asynchroniczne prądu przemiennego (po jednym na każdą oś dwóch wózków napędnych), każdy o mocy godzinowej 105kW. Regulacja przyspieszenia oraz hamowania elektrodynamicznego jest możliwa dzięki zespołom falownikowym firmy Medcom, wykonanym w technologii IGBT. Taki system, stosowany także w tramwajach NGd99, NGT6 gwarantuje płynną, dynamiczną jazdę oraz niską awaryjność instalacji elektrycznej tramwaju. Tramwaje Swing, jako pierwsze w Gdańsku posiadają akumulatory wysokiego napięcia, które umożliwiają przejazd niewielkiej odległości (ok. 100m) bez dostępu do zasilania z sieci trakcyjnej. Takie rozwiązanie jest przydatne między innymi w sytuacji gdy odbierak prądu, w momencie zatrzymania tramwaju znajdzie się pod izolatorem sekcyjnym.
Zgodnie z współczesnymi standardami, tramwaje typu 120NaG są wyposażone w trzy niezależne systemy hamowania: hamowanie służbowe - elektrodynamiczne z funkcją rekuperacji energii elektrycznej do sieci trakcyjnej, postojowe hamulce tarczowe oraz hamulce elektromagnetyczne szynowe służące do szybkiego zatrzymania tramwaju w razie niebezpieczeństwa.
Dostęp do przestrzeni pasażerskiej jest możliwy poprzez 4 pary drzwi odskokowo-przesuwnych dwuskrzydłowych w członach II i IV oraz 2 pary drzwi jednoskrzydłowych w członach I i V. W rejonie wejść podłoga jest umieszczona na wysokości 350 mm nad główną szyny. W członie II, naprzeciw drzwi wejściowych przewidziano miejsca dla wózków dziecięcych oraz osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Pasażerowie mają do dyspozycji tylko 40 miejsc siedzących, jednak ilość miejsc stojących szacowana jest na aż 205. Nowy tramwaj ma więc zmieścić 245 osób4, podczas gdy pojemność wozów NGT6 to 176 osób, NGd99 229, N8CNF około 230 osób. Całe wnętrze wagonu jest wyposażone w ogrzewanie oraz klimatyzację a także w monitoring. W tramwajach z Pesy nie zabraknie systemu informacji pasażerskiej wizualnej oraz dźwiękowej.
Kabina motorniczego w "Swingach" jest być całkowicie wydzielona, jednak, podobnie jak w tramwajach N8C, bez osobnego wejścia z zewnątrz.
Motorniczy reguluje prędkość tramwaju za pomocą ręcznego zadajnika jazdy. Na ergonomicznym, zaprojektowanym w uzgodnieniu z motorniczymi pulpicie umieszczono wszelkie istotne przełączniki oraz kontrolki, nadzór nad funkcjonowaniem poszczególnych podzespołów umożliwia wyświetlacz LCD umieszczony w centralnej części pulpitu. Tuż obok zabudowany został kolejny ekran prezentujący obraz z monitoringu.
一个车辆的一般性描述
新,五电车是基于两辆卡车驱动轴,类型扭10NNaG在极端和推车滚动nieskrętnym 11NNaG根据中央的成员位于类型的成分中。第二和第四个成员之间的人被暂停。电车120NaG设计成一个完全低地板,没有步骤和车厢平台。这是首次在格但斯克100%低地板有轨电车。 旅行车与异步牵引电机4交流电(每两辆卡车传动轴轴一个),具有105kW每小时每个装备的能力。电动调整加速和制动的公司Medcom falownikowym队,在IGBT技术成为可能的感谢。此系统,也是在电车NGd99,NGT6用于确保了流畅,动感乘坐电车和电力系统低故障率。电车摇摆,在格但斯克先有高电压电池,未经允许访问的接触网供电短距离(约100米)通行。这是有用的,特别是在当前的收藏家,当电车站将根据解剖绝缘体。 按照现代标准,如120NaG电车有三个独立的制动系统配备:制动器- 电动的电力牵引功能康复,停车制动盘制动和电磁高速在紧急情况下,电车站,铁路 进入车厢访问通过4滑动门,在członach第二和第四odskokowo双门和2单门双成对członach我和V在输入地区地板是放置在350毫米以上的主要铁路的高度。与II的两端,提供前门对面的婴儿车和轮椅的残疾人士的空间。乘客可以利用只有40个席位的优势,但站立的地方,估计高达205 新电车是如此适合245人four,而汽车NGT6量为176人,NGd99 229 N8CNF约230人。而该车的整个内饰配备了暖气和空调以及监测。对Pesy电车并不缺乏视觉乘客信息系统和声音。 司机在“Swingach”驾驶室被完全分离,而像电车N8C,没有从外面单独入口。 电车motorman调节与手动调节牌照的速度。对于符合人体工程学,在与桌面motorniczymi咨询设计放置所有相关的开关和控制,对个别组成部分的运作监督,LCD可以显示在桌面的中部位置。始建旁边另一个屏幕显示的监控图像。
Eksploatacja
Po zakończeniu dostaw wozów 120NaG, co trzeci tramwaj na gdańskich torach będzie produktem Pesy. Należy się spodziewać, iż "Swingi" zdominują najważniejsze relacje obsługiwane przez zajezdnię Wrzeszcz. Przez kolejne lata tramwaje z Bydgoszczy będą podstawą taboru na trasie Jelitkowo - Oliwa - Wrzeszcz - Śródmieście, także na Chełmie i Ujeścisku. Ostatnie gdańskie "stopiątki" oraz znaczna część wozów N8C trafi wówczas do zajezdni Nowy Port.
PESA Bydgoszcz S.A., dawniej Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Bydgoszczy, zajmuje się produkcją trakcyjnych pojazdów szynowych od 2001 roku. Są to przede wszystkim wagony motorowe i zespoły trakcyjne zwane popularnie autobusami szynowymi. 3 Od 2006 roku PESA ma w swojej ofercie także niskopodłogowe wagony tramwajowe. Bydgoski producent wykonał dotychczas następujące tramwaje:
» 120N - 15 wozów pięcioczłonowych dla Tramwajów Warszawskich - rok 2007
» 121N - 6 wozów trójczłonowych dla Tramwajów Elbląskich - rok 2006
» 122N - 10 wozów pięcioczłonowych dla MPK Łódź oraz 2 dla MZK Bydgoszcz - rok 2008
Praktycznie identyczne konstrukcyjnie tramwaje typu 120Na będą kursować w Warszawie i węgierskim Szegedzie. Do stolicy trafi aż 186 takich tramwajów, na Węgry pojedzie kolejne 9.
操作
当汽车120NaG供应,每一个在格但斯克第三电车路轨将Pesy产品。预计“MinSwings”主宰的最重要的车厂Wrzeszcz支持的关系。在过去的几年比得哥什电车车队将根据路线Jelitkowo -橄榄- Wrzeszcz -市中心,也对Chelm和Ujeścisku。最近的格但斯克“stopiątki”和许多的汽车将N8C车厂新端口。
PESA比得哥什SA,以前在比得哥什机车车辆修理厂,从2001年开始生产铁路牵引车辆。这些主要是电动机车和牵引装置俗称总线母线闻名。3自2006年以来,PESA在其提供的低地板电车。比得哥什制造商迄今所做以下电车:
“120N -为五元华沙电车15辆- 2007
» 121N - 6辆为电车Elbląskie trójczłonowych - 2006
» 122N - 10为五元MPK罗兹和比得哥什MZK 2辆- 2008 几乎相同120N电车结构类型将运行在华沙和匈牙利塞格德。到资本将增至186等电车,匈牙利将进一步第九
规格 | 类型 | 五,发动机,低地板,片面的,单向 | 制造商 | PESA比得哥什SA | 长度(mm) | 30 120 | 高(毫米)* | 3 400 | 宽度(毫米) | 2 350 | 整备质量(kg) | 43 570 | 轴系统 | Bo'2'Bo“ | 发动机类型 | 异步 | 电机数量x输出小时(千瓦) | 4 × 105 | 启动类型 | 自动晶体管(IGBT) | 速度(公里/小时) | 70 | 刹车 | 电动,制动器,铁路 | 低地板 | 是的,100% | 座位数 | 40 | 站在地数 | 205 | 门数 | 6 | 门的类型 | Odskokowo - 滑动 | 受电弓 | Stemman FB700 | 对生产开始日期** | 2010 | 生产计划的完成日期** | 2011 | 投产日期 | 2010 | *如果没有受电弓
**适用于在格但斯克经营汽车 |
|
本帖子中包含更多资源
您需要 登录 才可以下载或查看,没有帐号?注册
x
|